زمان کوتاه یک عصر

بهانه ای برای باقی گذاشتن اثری در صفحه دنیا

زمان کوتاه یک عصر

بهانه ای برای باقی گذاشتن اثری در صفحه دنیا

پایبندی به عقاید

بسم الله

پایبندی به عقاید

خوب است انسان در مواجهه با دانش ها و تجربه های جدید که با عقاید فعلی او در تناقض اند سریعا عقاید قبلی خود را کنار نگذارد؛ بلکه خوب فکر کند و تحلیل کند و همچنین در عین بررسی عقاید جدید در بدیهیات خود شک نکند .

بعد از گذشت ۶ سال و ناکامی های گوناگون در شمال غرب کشور آن شخص شخیص گفته است :فردا اگر شرایط سیاسی ما تغییر کند قیمت ارز نصف خواهد شد. آنان که کمی چشم بینا دارند دانند و گفته اند برای کسب موفقیت در زندگی ابتدا باید از تغییر خود شروع کرد ؛ تغییری به سمت کسب قدرت و رفع ضعف ها. ولی این شخص همچنان منتظر آن است که دشمنانش دستش را بگیرند و او را یاری دهند تا مشکلاتش را حل کند دریغ از آنکه بداند دشمن یاوری نمی کند مگر آنکه دیگر دشمن نباشد. و وقتی دشمنی نداشته باشد یعنی تو همان ضعفی را که او می خواسته به تو تحمیل کند خودت قبول کرده ای !

خوب است گاهی اوقات حتی اگر تفکر در تجربه گذشتگان نتوانست عقاید ما را کمی دچار تغییر کند وقتی خودمان تجربه های جدیدی پیدا کردیم که با عقایدمان در تضاد و تناقض بود کمی فکر کنیم شاید این چند لحظه تفکر بتواند مقدمات استدلال های ما را تغییر دهد و نتایج را تصحیح کند. تصحیحی که فایده آن حتی می تواند علاوه بر خودمان به مردم کشور ها و همه مستضعفین جهان هم برسد !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی